Instagram influencer marknadsföring

Instagram influencer marknadsföring är särskilt bra eftersom Instagram är som skräddarsytt för marknadsföring. På Instagram är allt 100% visuellt, och om något fungerar bra för marknadsföring är det bilder och videor.

Instagram började med att bara vara foton, men idag, när Instagram stories också är en del av Instagram-paketet, är Instagram en idealisk plattform för marknadsföring.

Dessutom har vissa influencers valt att skapa en företagsprofil på Instagram. Detta gör det möjligt för influencersarna och du kan se ett stort antal statistik som är bra att mäta när marknadsföringens värde måste regleras. Du kan också se varifrån i landet konsekvenserna av influencers kommer och hur gamla konsekvenserna är.

Influencers på Instagram

Influencersarna på Instagram är i hög kurs när företag och marknadsföringsbyråer måste sälja produkter. Det finns en tydlig övervikt av kvinnliga instagrammare, men det betyder inte att män inte klarar sig bra på Instagram heller.

När en instagrammer är skicklig finns det en bra cocktail av en strömlinjeformad Instagram-profil och en trevlig interaktion mellan instagramer och följare. Detta kommer att lägga till fler hjärtan och kommentarer till de bilder eller berättelser som visas.

Som instagram kan det ta lång tid att bygga en bra profil som både ler till följarna och kan användas kommersiellt. Var därför inte rädd för att använda en eller flera influencers, där du inte nödvändigtvis tycker att Instagram-profilen är ganska skarp i förhållande till din produkt eller ditt märke. Du kanske kan skapa en resa med instagrammerna i dialog med instagrammerna. Detta kan enkelt skapa en win-win-situation där du får rimligt billig marknadsföring, och instagrammeren visar sitt värde och instagramprofilen blir ännu skarpare.

En av fördelarna med att använda mikroinflytelserna är också att influencersarna kan ha en speciell relation med dig och ditt varumärke. Detta ger dig en bra grogrund för en längre relation med dina influencers. Detta skapar grunden för dig att få en lojal varumärkesambassadör.

Instagram influencer marknadsföring

Influencers på Instagram kan delas in i tre kategorier:

  • Mikroinflytande
  • Makropåverkande
  • Mega-influenser

I Sverige är det främst mikro- och makroinflytande. När en influencer i Sverige på Instagram har 30 000 följare, går influencern från att vara mikro till att vara en makro-influencer. I större länder än Sverige är gränsen för mikroinflytande 50 000 följare.

Men det är inte antalet följare du behöver fokusera på. Det är mer för kvaliteten på influenser som är av intresse för dig. Om du behöver en riktlinje till förmån för att använda en mikroinflytande, är konsekvenserna mycket mer kopplade till Instagram, och som ett varumärke eller företag uppnår du en mycket högre nivå av trovärdighet när du med hjälp av en mikro-influencer.

I Sverige är Instagram ett socialt medium som är både stort och fortfarande klart. Ungdomar under 30 år föredrar Instagram framför Facebook. Att de två sociala mediesidorna tillhör samma ägare är bara en liten detalj som man kan le lite över.

Om du vill ha enkel tillgång till Instagram-influencers i Sverige, utan att behöva spendera tid på hav för att hitta de bästa instagrammarna för dig, kan du välja att använda Loggershut.se - Det är enkelt.

Använd bara länken nedan för annonsörer:

 

Instagram är perfekt för att visa stämningar

Instagram är perfekt för att visa stämningar

Vacker klocka visas på Instagram

Vacker klocka visas på Instagram

Influencer svenska

influencer svenska